- Over Goedlachs
-
Mondproblemen
Veel voorkomende mondproblemen
- Behandelingen
- Praktische info
Om duidelijkheid te verschaffen in onze werkwijze en om de samenwerking, tussen u als patiënt en GOEDLACHS Mondhygiënistenpraktijk Twente als zorgverlener te optimaliseren, hebben wij enkele algemene voorwaarden opgesteld. Wij gaan ervan uit dat u voorafgaand aan uw inschrijving uzelf op de hoogte heeft gesteld van deze voorwaarden en dat u deze zult naleven.
Afspraken
U kunt uw afspraak telefonisch of per mail met ons maken. Een verwijzing van uw tandarts is niet nodig. Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
Afspraakherinnering
Wij versturen 48 uur (alleen op werkdagen) voorafgaand aan de geplande afspraak een afspraakherinneringen door middel van een e-mail aan onze patiënten, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht u onverhoopt geen herinnering van ons ontvangen dan betekent dit niet dat uw afspraak niet doorgaat. U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraken.
Te laat verschijnen op uw afspraak
Met het te laat verschijnen op uw afspraak riskeert u een annulering als blijkt dat er onvoldoende tijd resteert om uw afspraak en/of behandeling in zijn geheel en volgens planning te voltooien. Probeert u minimaal 5 minuten voor aanvang van uw afspraak aanwezig te zijn.
Annuleren afspraak
Wanneer uw afspraak moet worden verzet of niet door kan gaan, kunt u dit uiterlijk 24 uur voorafgaand aan uw afspraak aan ons doorgeven. Dit mag persoonlijk, per mail of telefonisch. Er zijn anderen, die graag van uw afspraaktijd gebruik willen maken. Zegt u de afspraak niet, of niet tijdig af, dan kan de gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. De praktijk hanteert hierbij naar redelijkheid een percentage (0-100%) van het bedrag van de voorgenomen behandeling. Bij herhaaldelijk niet nakomen van afspraken zonder bericht, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt.
Uitloop afspraak
Het is mogelijk dat een behandeling door bijvoorbeeld onvoorziene omstandigheden uitloopt. De uitlooptijd is op geen enkele manier op de praktijk en diens medewerkers te verhalen.
Wijziging van uw gegevens
Mochten uw persoonlijke gegevens zoals adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres of zorgverzekering veranderen, dan willen wij u vragen dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven. Wij kunnen dit dan aanpassen in uw dossier. Dit geldt ook voor een verandering met betrekking tot uw gezondheid, huisarts of tandarts.
Gezondheidsvragenlijst (medische anamnese)
Wij zullen samen met u bij uw eerste bezoek een vragenlijst invullen met betrekking tot uw gezondheid en medicijngebruik. Het is van (levens)belang dat u dit naar waarheid beantwoord om complicaties te voorkomen en uw actuele medicatielijst bij uw apotheek opvraagt voorafgaand aan uw eerste bezoek. Wijzigingen in uw gezondheid en/of medicatie dient u aan ons door te geven.
Identificatie
Bij een eerste afspraak en of intake dient u een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
Hygiëne
Om uw mondsituatie goed te kunnen beoordelen verzoeken wij u om voorafgaand aan een afspraak uw tanden thuis te poetsen.
Uw eigendommen
Waak zelf over uw eigendommen. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. Het gebruik van de kapstok is voor eigen risico.
Betalingen
Wij hanteren u de volgende betalingsregeling:
Klachten
Bij GOEDLACHS Mondhygiënistenpraktijk Twente doen wij ons uiterste best om u op hoog niveau te behandelen met veel aandacht voor u als patiënt. Mocht het desondanks voorkomen dat u ergens niet tevreden bent over onze dienstverlening dan willen wij graag met u in gesprek om tot een gezamenlijke oplossing te komen. Mochten we daar samen niet uitkomen dan is het goed om te weten dat GOEDLACHS Mondhygiënistenpraktijk Twente is aangesloten bij de klachtenregeling van de NVM-mondhygiënisten en de Stichting Geschilleninstantie mondzorg.
https://www.nvmmondhygienisten.nl/klachtengeschillen/
Tips en Tops
Heeft u voor ons een tip of een verbeterpunt laat ons dit dan weten.
Mobiele telefoons
Bellen in onze wachtkamer wordt niet op prijs gesteld, dit kan andere patiënten of onze baliemedewerker storen. Wij verzoeken u vriendelijk om de beltoon van uw mobiele telefoon uit te zetten tijdens de behandelingen.
Privacy medewerkers
Zonder toestemming van de praktijkeigenaar is het niet toegestaan binnen de praktijk te fotograferen en/of te filmen.
Respect naar medewerkers
Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
Roken
Het is verboden binnen of bij de ingang van de praktijk te roken.
Huisdieren
Vanwege de strenge eisen van de hygiëne zijn huisdieren in de praktijk niet toegestaan.
Privacy en geheimhoudingsplicht
Wij zijn gebonden aan het beroepsgeheim of geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat wij geen informatie over u mogen verstrekken aan personen of instanties die niet bij de behandeling betrokken zijn. Alle noodzakelijke gegevens voor een behandeling van een patiënt worden geregistreerd en bewaard conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Wij zijn niet verbonden aan het Landelijk Elektronisch patiëntendossier (EPD). Voor inzage door derden is altijd uw schriftelijke toestemming nodig. Uitzonderingen hierop zijn de zorgverzekeraars.
Bij Goedlachs doen wij ons uiterste best om jou op hoog niveau te behandelen met veel aandacht voor jou als patiënt. Mocht het desondanks voorkomen dat je ergens niet tevreden bent over onze dienstverlening dan willen wij graag met jou in gesprek om tot een gezamenlijke oplossing te komen. Mochten we daar samen niet uitkomen dan is het goed om te weten dat GOEDLACHS is aangesloten bij de klachtenregeling van de NVM-mondhygiënisten en de Stichting Geschilleninstantie mondzorg.